woensdag 27 september 2017

Toch geen verhoging van de zorgpremie en wordt ook het eigen risico lager?

Het nieuwe kabinet, waarvan nog niet eens bekend is hoe het er nu precies uit gaat zien, heeft besloten dat het eigen risico bevroren wordt, maar dat betekent dan volgens deze nieuwe regering in wording wel dat de zorgpremie hoger wordt. Die verhoging zou 10 euro per jaar bedragen.
Gisteren las ik op de site van de NOS dat zorgverzekeraar DSW de zorgpremie verlaagt en dat ze ook nog eens het eigen risico met een tientje verlagen.

Kijk eens aan!
Dat valt mee!
Die verlaging van de zorgpremie is niet zo groot, maar 50 cent per maand, maar desalniettemin een verlaging en geen verhoging. In totaal is de verlaging van de kosten 16 euro per jaar.
Ik ben heel benieuwd wat de andere zorgverzekeraars gaan doen.

Wat doe ik?
Ik ben sinds een kleine twee jaar al bij deze zorgverzekeraar verzekerd. Ik denk dat ik gewoon blijf zitten waar ik zit. Dan ben ik voordeliger uit dan dit kalenderjaar. Nog even kijken of de voorwaarden gelijk blijven en dan besluit ik wat ik ga doen.

10 opmerkingen:

  1. Mooi dat DSW deze toon zet, ben benieuwd naar de andere partijen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dsw was vorig jaar duurder dan de rest dus die hebben reserves opgebouwd was op t nieuws

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dan te bedenken dat ik 5 euro per maand minder betaal voor de basisverzekering dan bij DSW. Voor mij dus een 10x zo hoge besparing om bij m'n eigen verzekering te blijven dan om naar hen over te stappen ;)...

    Collectiviteitskorting (10% voor de basisverzekering, 15 voor de aanvullende) én per jaar betalen (3%). Ik blijf dus toch maar waar ik zit ;)...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij Menzis en bij Zilveren Kruis Achmea ben ik ondanks collectiviteitskorting duurder uit dan bij DSW.

      Verwijderen
    2. Hangt dat niet vooral samen met of je aanvullende pakketten, een natura- of vrije keuze en een hoger vrijwillig eigen risico neemt? Dat kan bij de ene maatschappij verschillen van de andere. Hoger opgeleiden zullen misschien een hoger eigen risico nemen (want grosso modo gezonder) en vaker voor vrije keuze kiezen (want kieskeuriger, beter geïnformeerd en assertiever, maar ook gezonder). Daar kan een verzekeraar op in spelen.

      Verwijderen
    3. Ik heb het minimum aan eigen risico, dus kan niet meespelen en ik heb het aanvullende pakket niet meegerekend. kHeb natuurlijk wel de prijzen van 2017 genomen voor nu, maar ik kan me niet voorstellen dat de prijs met 60 euro omhoog gaat. En zo wel, waag ik er een telefoontje aan... Al eerder 100 euro korting gekregen door een assertief telefoontje dat nieuwe klanten korting kregen, 50 euro per polis... Hoppa, mooi meegenomen :)

      Verwijderen
  4. Ik ben benieuwd naar de prijzen voor komend jaar. Nu ik niet meer werk en met een man met een eigen bedrijf moet ik op zoek naar andere mogelijkheden voor collectiviteitskorting en verzekeringen opnieuw vergelijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben al jaren verzekerd bij DSW, niet de goedkoopste maar wel de eerlijkste. Geen dure reclames, geen torenhoge salarissen en vrije keuze vwb arts en ziekenhuis!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.