zaterdag 14 oktober 2017

35 euro per week - erg weinig uitgegeven

In de afgelopen week heb ik heel weinig uitgegeven. Vanaf maandagmiddag was ik ziek en ik heb mij pas gistermiddag weer eens naar buiten gewaagd. Ik heb op dinsdag, woensdag en donderdag voorraad uit de diepvries opgemaakt, maar van sommige zaken kwam de bodem in zicht. Oudste Dochter had op woensdag aangeboden wat te kopen, maar ik verwachtte dat zelf wel te kunnen. Dat naar buiten gaan was rijkelijk aan de vroege kant, want ik ben nog niet beter, dat is nu wel duidelijk.

Vanaf dinsdagmiddag heb ik koorts gemeten en op middag valt het steeds reuze mee. Op dinsdag 37.5, op woensdag 37.3, op donderdag 37,3 en op vrijdag 37,2. Dat kun je geen koorts meer noemen, dat is in feite een gewone lichaamstemperatuur. Ik weet uit ervaring bij bronchitis echter, dat ik in de avond weer flinke uitschieters heb. Dinsdagavond zelfs 39,5 en op de andere avonden rond de 38,5. Dat is wél koorts. Ondanks de koortsloze momenten heb ik wel iedere middag een paar uur in bed gerust en maakte ik nachten van 10 uren.
Vrijdagmiddag deed ik een poging om boodschappen te doen, geen koorts tenslotte. Ik fietste in een rustig tempo de 5 minuten richting de supermarkt. Het is dichtbij en het was mooi weer. Het fietsen viel toch niet mee! Ik begon te zweten en te hijgen. Het is gelukt, dat wel!
Wat ik vooral nodig had, was brood, melk, groente en veel kattenvoer.

 7 - 14 okt. 2017
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
GTA = geld terug actie
Voeding
eieren, 10 stks  @ AH 1,55
brood, 1 heel volkoren AH 1,19
6 paprika's * AH 2,00
tahin (sesampasta) AH 2,53
2 luxe pistolets* AH 1,29
Snacks
Munster kaas(Elsass), 2x 200 gram* AH 4,00
Dranken
melk AH 0,75
Kat
2x 1 kg kattenbrokken AH 4,72
Verzorging 0,00
TOTAAL 18,03

Na de boodschappen ben ik nog lekker weer een paar uurtjes in bed gekropen en om vijf uur had ik nog steeds 37,2 graden.
Ik schrijf dit stukje op vrijdagavond rond etenstijd, dus of de koorts 's avonds om 21.00 uur weer helemaal terug van weggeweest is?
Jullie horen er van. Ik verwacht van wel!
Anders is het een leuke meevaller!

Update: Nou, die koorts was inderdaad weer helemaal terug! Om 21.30 uur had ik 39.1 graden koorts.

7 opmerkingen:

  1. Beterschap zuinigaan! Goed van je dat je zo goed voor jezelf zorgt.

    Koorts zegt ook niet alles: als je nog steeds moe en zweterig bent en zoveel slaapt, dan ben je nog niet beter. Hoewel ik voor je hoop dat de koorts nu wegblijft en je snel weer fit bent.

    Hier valt ondertussen de één na de ander hoestend om... Niet handig zo aan het begin van de herfstvakantie en in de drukke periode van de man!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat je zult kunnen concluderen dat je aan de beterende hand bent. En ik hoop dat je je snel weer helemaal fit voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou maar eens naar de dokter gaan en naar je longen laten luisteren, want zo'n hoge koorts 's vonds en 37,2 is toch ook iets verhoging. Meet je rectaal want dan heb je de juiste waarde. Bij oormeting met een gewoon huis-tuin en keuken meter moet je nog 0,8 graad bij optellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In mijn leven heb ik naar schatting al zeker 60x een bronchitis gehad. Ik voel nu heel goed dat de infectie niet heel diep zit. Van een longontsteking is geen sprake. De slijmen zitten hoog.
      Er is niet veel te doen aan een luchtweginfectie die vanuit een verkoudsheidsviris ontstaan is.
      Ik moet denken aan de vervanger van mijn huisarts, waar ik jaren geleden langskwam met een bronchitis die ik al bijna 2 weken had. Ik zei dat ik bronchitis had en vroeg of hij iets voor mij kon doen, toen zei hij smalend: "altijd fijn als patiënten hun eigen diagnose stellen". Hij zou het nog wel eens even zien en: constateerde inderdaad een bronchitis. Zijn advies, gewoon maar zo doorgaan, want antibiotica doen niets voor een virus.

      Verwijderen
    2. Ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent en ja, dan moet je je lijf nu wel zo'n beetje kennen.
      Wat heb ik trouwens veel fouten in mijn reactie staan, foei, maar goed, kan gebeuren.

      Verwijderen
  4. Fijn dat je altijd een voorraadje bij de. Hand. Hebt. Hoef je de deur niet uit, eet je gezond en vaart je portemonnee er wel bij. Beterschap en gied weekend, Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet niet wat het is maar typen op je ipad is vragen om allerlei typ- en spelfouten. Maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.