vrijdag 24 november 2017

Black Friday - wat koop ik dan?

Ik geloof dat ik wat gemist heb. Ik heb andere jaren helemaal niets meegekregen van het fenomeen Black Friday en ineens word ik om de oren geslagen met aanbiedingen op Black Friday.

Ligt het aan mij dat het me andere jaren totaal niet is opgevallen? Of doen alle bedrijven nu ineens dit jaar voor het eerst aan zwarte vrijdag?

De bedoeling is dat je heel veel geld gaat uitgeven aan goederen die dan misschien wel goedkoper zijn dan anders, maar die je helemaal niet nodig hebt.

Mijn conclusie: ik doe er niet aan mee!
Nu heb ik gemakkelijk praten, want ik lag bijna de hele dag in bed met buikgriep. De hele dag misselijk en diarree-aanvallen. De hele dag een emmertje binnen handbereik. Bijna iedereen had het al gehad, dochter en schoonzoon en een aantal collega's en nu was ik aan de beurt, blijkbaar. Ik had mijn beurt graag overgeslagen.
Ik lag tot 11 uur in bed, ben even opgestaan en heb wat water en wat bouillon gedronken en ging toen weer naar bed en sliep nog eens 2,5 uur. Daarnet een rijstwafel met appelstroop naar binnen gewerkt. Valt niet echt lekker, Voorlopig maar niet meer eten, hooguit een mok thee.

Had ik wat gekocht als ik me goed had gevoeld? Ik denk het niet. Ik was wel even gaan kijken op diverse sites en het waarschijnlijk allemaal enorm commercieel gevonden. Nu is dat niet erg, maar de manier waarop mensen verleid worden tot kopen vind ik soms irritant.

Heb jij nog wat gekocht?

8 opmerkingen:

  1. nee gewoon gewerkt vandaag. af en toe wel op fb (werk thuis :p) wat adverenties voorbij zien komen maar niets de moeite waard.. wil nog graag een nieuw jurkje, aan andere kant heb ik nog een jurkje liggen geschikt voor kerst (en waarschijnlijk wil ik niet eens een jurkje aan omdat ik me er meestal gewoon niet happy in voel :p dus waarom een nieuwe kopen) dus uiteindelijk niets gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig wel. Ik heb al een tijdje problemen met mijn telefoon en er waren geen afdankertjes meer in huis die ik normaal opgebruik. De laatste geeft nu dus problemen en nu een nwe gekocht met flinke korting. Verder nwe autobanden, de oude moeten vervangen worden voor de winter begint, nu gekocht met 150 euro korting en gratis uitlijnen. Dus wel dingen gekocht maar geen dingen die niet nodig waren.
    Leontine


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het enige wat ik vandaag gekocht heb is pizza van NewYork Pizza. Bij afhalen slechts €3,99. Dit is overigens geen BlackFriday deal, maar duurt een hele week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb flink wat scheermesjes en gezichtscreme ingeslagen.

    Nadat ik even goed had gecontroleerd dat het echt een goede aanbieding was, natuurlijk. Daar moet je bij Black Friday altijd mee uitkijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap! Ik moest een cadeautje hebben en kreeg 25% korting bij Douglas. Toen kocht ik meteen een mascara omdat die zo goed als op is. Met een bon. Mooi meegenomen.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'n Hele lading boodschappen zoals iedere vrijdag 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kocht twee naaipatronen, die kan ik gebruiken in m'n naailes in januari. De lesgeefster had een aantal keuzemogelijkheden doorgegeven en mijn keuzes waren nu aan 50 %, dus heb ik ze nu reeds gekocht en niet gewacht tot januari. Is wel fijn, 2 voor de prijs van 1 en anders had ik ze ook gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Black Friday is komen overwaaien uit Engeland. Het is de laatste keer dat het loon wordt uitbetaald voor de kerstdagen. Blijkbaar begon iedereen dan kerstcadeaus te kopen. Inmiddels heeft het geen betekenis meer. Het is wel handig als je toch iets nodig hebt, te wachten tot black Friday. Dat kan een hoop schelen. Gelukkig gelden de kortingen ook op Internetverkoop.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.