zondag 10 december 2017

Energieverbruik in de afgelopen week - kosten €14,89.

In de afgelopen week heb ik wat minder gas verbruikt dan de voorgaande week en wat meer stroom.

Verbruik gas in de afgelopen week: 19,5 m3
Verbruik gas in de week daarvoor: 24,8 m3 (door ziekte verbruikte ik meer)

Verbruik stroom in de afgelopen week: 13 kWh
Verbruik stroom in de week er voor: 12 kWh

Dat hogere stroomverbruik is heel verklaarbaar. Ik draaide 2 wassen. Dat is relatief veel voor mij als alleenstaande met een wasmachine waar 5,5 kg tegelijk in kan. Ook heb ik de oven gebruikt.

Het lagere gasverbruik is ook verklaarbaar. Ik werkte 3 dagen en ik was daarnaast nog 2 avonden deels weg. Op maandagavond was ik om half negen thuis en op donderdagavond om half elf. Zowel de maandag als de donderdag zijn werkdagen, dus ik had de hele dag niet gestookt.

Kosten deze week, uitgaande van 63 cent per m3 gas en 20 cent per kWh: €14,89.
Ik heb het daarbij niet over de vaste kosten, want die komen er nog overheen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.