zondag 11 maart 2018

Energiekosten in de afgelopen week: €12,60

Het was in de afgelopen week een stuk minder koud en dat is ook meteen te merken aan het gasverbruik!  En uiteraard niet alleen aan het gasverbruik. Gisteren ben ik voor het eerst dit jaar zonder jas op de fiets boodschappen gaan doen! Ik was wel warm aangekleed, maar ik ging blootshoofds, zonder handschoenen en met alleen een vest aan! Zo'n anders gevoel!

Maar over het energieverbruik:
Mijn gasverbruik in de afgelopen week: 17,1 m 3
In de week ervoor was mijn verbruik 37,6 m3.


Mijn stroomverbruik was: 10  kWh, in de week ervoor was mijn verbruik ca 14,5 kWh (er ging in de voorgaande weken iets mis met het aflezen van de meter.)

Kosten van mijn verbruik deze week, uitgaande van 63 cent per m3 gas en 20 cent per kWh: €12,60
En zoals altijd: dit zijn alleen de verbruikskosten, de overige kosten komen daar nog bij.

4 opmerkingen:

  1. Hmm...misschien kan ik dat ook wel eens bij gaan houden. Hoe bereken je de vebruikskosten elke keer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe dat in excel. Dat programma berekent iedere week mijn verbruik als ik de meterstanden invoer.
      In dit spreadsheet zit namelijk een rekenformule, daardoor hoef ik zelf niets te berekenen.

      Verwijderen
  2. dit zinnetje intrigeert me : En zoals altijd: dit zijn alleen de verbruikskosten, de overige kosten komen door nog bij.

    de afgelopen jaren dekte de "vermindering energiebelasting van 377 euro steeds mijn overige kosten. is dit bij jou ook zo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De vermindering energiebelasting is bij mij geen 377 euro, maar iets minder, namelijk €373.
      Mijn overige kosten zijn: €529 voor netbeheerkosten en vaste leveringskosten.
      Daarnaast betaalde ik energiebelasting en opslag duurzame energie.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.